Co to jest Ice Bucket Challenge

Ice Bucket Challenge zwane czasami czasami ALS Ice Bucket Challenge, to w ostatnim czasie najpopularniejsza akcja w internecie. Polega ona na wylaniu sobie na głowę wiadra lodowatej wody. Symboliczny splash ma na celu promowanie świadomości choroby stwardnienia zanikowego bocznego (ALS) i zachęcać ludzi do dobrowolnych datków na badania.

Wyzwaniem jest filmowanie jak wiadro lodowatej wody ląduje na głowie nominowanego uczestnika. Nominowany wówczas ma prawo wyznaczyć inne osoby (nominować do Ice Bucket Challenge), które mają za zadanie zrobić to samo. Zasady mówią, ze nominowane osoby mają czas do 24 godzin na wykonanie zadania lub przynajmniej złożenia datku na badania.

Skąd wziął się pomysł Ice Bucket ChallengeCo-to-jest-Ice-Bucket-Challenge

Początki acji dumpingu Ice Bucket Challenge, przypisywane są różnym źródłom. Od połowy 2013 roku do początku 2014 roku, to wyzwanie było bardzo popularne na social media w północnych Stanach Zjednoczonych, pod nazwą Cold Bucket Challenge.

Zasady Ice Bucket Challenge

W ciągu 24 godzin od otrzymania wyzwania, nominowany musi nagrać film z sobą w nieprzerwanym materiałem oraz przekazać darowiznę. Podczas nagrywania nominowany powinien poinformować od kogo otrzymał wyzwanie. Następnie uczestnik powinien wylać na własną głowę wiadro z lodowatą wodą, najlepiej lodu z wodą. Następnie uczestnik może nominować innych ludzi.

Każda następna osoba, powinna zrobić dokładnie to samo. Najważniejsza jest oczywiście darowizna na wybrany przez siebie ośrodek, fundację itp do badań nad chorobą stwardnienia zanikowego bocznego (ALS)

Czy ludzie decydują się podjąć wyzwanie i tylko przekazać darowiznę czy oblać się wodą i przekazać darowiznę zależy od nich samych.

Ice Bucket Challenge przeniósł się wirusowo na social media, a świadomości społeczna i charytatywne darowizny na rzecz organizacji charytatywnych ALS znacząco wzrosła.

New York Times podał, że Stowarzyszenie ALS otrzymało 41.800.000 dolarów z datków, w okresie od 29 lipca do 21 sierpnia.

Zaczekaj...
O wszystkim co pojawi się w Internecie na temat motywacji, realizacji celów, konferencji, książek i wartościowych audiobooków napiszę do Ciebie.