Mark Twain to zrobił….

Jak Wydać Książkę 100 lat Po Swojej Śmierci, Aby Stała Się Natychmiast Bestsellerem?

Mark Twain to zrobił….

Własnie kupiłem autobiografię Marka Twaina. Jak się niedawno dowiedziałem, była ona nr 4 na liście bestsellerów – czyli na liście najlepiej sprzedawanych książek – w Amazon. Wprawiło mnie to w osłupienie….

Mark Twain zmarł 100 lat temu … w 1910 roku, a na Amazon jego książka znajduje się na liście najlepiej sprzedawanych książek na świecie. Wydał książkę 100 lat po swojej śmierci i ta natychmiast staje się bestsellerem!

Mark Twain był bardzo popularnym i wpływowym amerykańskim pisarzem na przełomie XIX i XX wieku. Jego powieść „Przygody Hucka Finna” jest niewątpliwie jednym z przełomowych dzieł literatury. Ale jest coś co mnie zastanowiło. Mark Twain zostawił wyraźne instrukcje, aby nie publikować jego biografii przez 100 lat po jego śmierci…

I po 100 latach, zainteresowanie twórczością Marka Twaina jest tak ogromne, że staje się on natychmiastowym bestsellerem w najbardziej popularnej księgarni na świecie.

Zastanowiło mnie jedno. Żyjemy w czasach, w których każdy z nas jest pisarzem i wydawcą ( piszemy na Facebook lub Twitter…, piszemy blogi o tym co jeść, jak ćwiczyć… ).  Żyjemy w czasach gdzie większość firm spogląda w przyszłość zaledwie do następnego miesiąca, a już maksymalnie do następnego kwartału, a tutaj znajduje się człowiek, który wydaje się, jakby spojrzał w daaaaleeeką przyszłość.

Zdałem sobie sprawę, że najprostszym sposobem, aby wygrać w biznesie, czy w życiu, to patrzeć daleko w przyszłość i myśleć strategicznie.

Przyjrzałem się też osobom, które znam osobiście od wielu lat, a które osiągają mniejsze lub większe sukcesy w biznesie. Zauważyłem, że osoby, które osiągają stabilne i znaczące sukcesy to takie, które (moim zdaniem) spędzają sporo czasu na tworzeniu – jak to nazywam – wielkiego obrazu całości. Chodzi o tworzenie czegoś długoterminowego.

To jest właśnie biznes. Nie chodzi o kolejny pomysł na zarobienie pieniędzy czy realizację kolejnego projektu. Chodzi o to, jakie rzeczy będziemy robić dla naszej firmy w następnym kwartale, w przyszłym roku, czy za trzy lata od teraz. Oczywiście, trzeba skupiać się opłacalności i zysku w firmie. To jest podstawowa sprawa, ale również odważnie patrzeć w przyszłość.

Ale jeśli chcemy, natychmiast ustawić siebie w rynku, wydaje mi się, że należy oprzeć swoje decyzje na podstawie dłuższej perspektywy. Czy nasze obecne działania są właśnie takie? Czy budujemy trwałe relacje w firmie? Na przestrzeni wielu lat pracy w internecie, wiem już doskonale, że w świecie online, najważniejsze są aktywa:

1) Twoje relacje z klientami, potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi

2) Twoje listy klientów, potencjalnych klientów i partnerów biznesowych

W każdym razie … Zamówiłem książkową wersję autobiografii Marka Twaina – nie ebooka :). To jest książka, którą zamierzam umieścić na swojej półce, a która ma mi przypominać dokąd zmierzam… Ma do mnie dotrzeć w ciągu trzech dni … 🙂

 

Zaczekaj...
O wszystkim co pojawi się w Internecie na temat motywacji, realizacji celów, konferencji, książek i wartościowych audiobooków napiszę do Ciebie.

O autorze

Irek Wrobel

Irek Wrobel Autor publikacji i produktów z zakresu Gospodarowania Czasem, stron www oraz skutecznej promocji w internecie, m.in.: Skuteczny Blog, ebooków, szkoleń, artykułów. Gościnnie trener w ekademia oraz eBiznes.co.uk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Copyright © 2018. IrekWrobel.pl | Polityka Prywatności