Jak Wydać Książkę 100 lat Po Swojej Śmierci, Aby Stała Się Natychmiast Bestsellerem?

Mark Twain to zrobił….

Własnie kupiłem autobiografię Marka Twaina. Jak się niedawno dowiedziałem, była ona nr 4 na liście bestsellerów – czyli na liście najlepiej sprzedawanych książek – w Amazon. Wprawiło mnie to w osłupienie….

Mark Twain zmarł 100 lat temu … w 1910 roku, a na Amazon jego książka znajduje się na liście najlepiej sprzedawanych książek na świecie. Wydał książkę 100 lat po swojej śmierci i ta natychmiast staje się bestsellerem!

Mark Twain był bardzo popularnym i wpływowym amerykańskim pisarzem na przełomie XIX i XX wieku. Jego powieść „Przygody Hucka Finna” jest niewątpliwie jednym z przełomowych dzieł literatury. Ale jest coś co mnie zastanowiło. Mark Twain zostawił wyraźne instrukcje, aby nie publikować jego biografii przez 100 lat po jego śmierci…

I po 100 latach, zainteresowanie twórczością Marka Twaina jest tak ogromne, że staje się on natychmiastowym bestsellerem w najbardziej popularnej księgarni na świecie.

Zastanowiło mnie jedno. Żyjemy w czasach, w których każdy z nas jest pisarzem i wydawcą ( piszemy na Facebook lub Twitter…, piszemy blogi o tym co jeść, jak ćwiczyć… ).  Żyjemy w czasach gdzie większość firm spogląda w przyszłość zaledwie do następnego miesiąca, a już maksymalnie do następnego kwartału, a tutaj znajduje się człowiek, który wydaje się, jakby spojrzał w daaaaleeeką przyszłość.

Zdałem sobie sprawę, że najprostszym sposobem, aby wygrać w biznesie, czy w życiu, to patrzeć daleko w przyszłość i myśleć strategicznie.

Przyjrzałem się też osobom, które znam osobiście od wielu lat, a które osiągają mniejsze lub większe sukcesy w biznesie. Zauważyłem, że osoby, które osiągają stabilne i znaczące sukcesy to takie, które (moim zdaniem) spędzają sporo czasu na tworzeniu – jak to nazywam – wielkiego obrazu całości. Chodzi o tworzenie czegoś długoterminowego.

To jest właśnie biznes. Nie chodzi o kolejny pomysł na zarobienie pieniędzy czy realizację kolejnego projektu. Chodzi o to, jakie rzeczy będziemy robić dla naszej firmy w następnym kwartale, w przyszłym roku, czy za trzy lata od teraz. Oczywiście, trzeba skupiać się opłacalności i zysku w firmie. To jest podstawowa sprawa, ale również odważnie patrzeć w przyszłość.

Ale jeśli chcemy, natychmiast ustawić siebie w rynku, wydaje mi się, że należy oprzeć swoje decyzje na podstawie dłuższej perspektywy. Czy nasze obecne działania są właśnie takie? Czy budujemy trwałe relacje w firmie? Na przestrzeni wielu lat pracy w internecie, wiem już doskonale, że w świecie online, najważniejsze są aktywa:

1) Twoje relacje z klientami, potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi

2) Twoje listy klientów, potencjalnych klientów i partnerów biznesowych

W każdym razie … Zamówiłem książkową wersję autobiografii Marka Twaina – nie ebooka :). To jest książka, którą zamierzam umieścić na swojej półce, a która ma mi przypominać dokąd zmierzam… Ma do mnie dotrzeć w ciągu trzech dni … 🙂

 

Zaczekaj...
O wszystkim co pojawi się w Internecie na temat motywacji, realizacji celów, konferencji, książek i wartościowych audiobooków napiszę do Ciebie.