Budowanie ruchu na stronie lub blogu jest procesem ciągłym i wymagającym czasu. A w ciągu ostatnich kilku lat nauczyłem się, że chodzi o sumę małych działań, które wykonuje się często i systematycznie.
Nie myśl, że osiągniesz wiele z powodu jednego artykułu, który napisałeś dziś rano. Ale za dwa lata od teraz, ten sam artykuł, może przynieść ci kilkadziesiąt lub kilkaset odwiedzin dziennie z Google.
Nie śmiej się! Znam osobiście wiele takich osób, które zaczęły wiele lat temu a dziś jeden artykuł powoduje 150 odwiedzin dziennie! Lubisz matematykę? To 4500 odsłon miesięcznie. A co jeśli będziesz pisał 2-3 artykuły dziennie 🙂
Chodzi tu o skumulowany efekt małych działań, zrealizowanych dziś i jako webmaster powinieneś zawsze myśleć o sposobach budowania ruchu.
Kiedy przeglądasz statystyki, zawsze zauważysz, że dostajesz ruch z artykułów napisanych wiele miesięcy temu. Spójrz. Zarabiasz za pracę wykonaną wiele miesięcy temu 🙂
Poniżej podaję moich 5 głównych wskazówek, dzięki którym którym skumulujesz ruch na stronie.
1. Pytania na stronach
Dostaję przyzwoitą ilość ruchu ze stron (poniżej kilka linków), zwłaszcza jeśli wezmę pod uwagę fakt, jak niewielką ilość czasu poświęciłem.
Szukasz pytania i odpowiadasz. Wystarczy napisać odpowiedzi na pytania stawiane przez innych użytkowników. Jako Webmaster podpowiadam, że najlepszym sposobem, aby uzyskać jak najwięcej ruchu jest znaleźć pytania związane z twoją branżą / niszą.
Na przykład, jeśli masz stronę o połowach ryb. Wyszukaj pytania związane z twoim hobby i odpowiedz na nie. Sam zobaczysz jak wiele pytań można znaleźć w sieci 🙂
Jednak nie „przebiegaj” przez to. Dawaj odpowiedzi przemyślane, przydatne, które dodadzą wartości, wniosą coś konkretnego – szczególnie dla osoby która pyta. A jak przekonać czytelników aby kliknęli w link do twojej strony? …
W każdej odpowiedzi możesz wkleić adres strony internetowej! Twojej strony www!!!
Możesz otrzymać setki odwiedzin dziennie. Pamiętaj, że to małe rzeczy, które się sumują.
Oto wybrane polskie strony:
ciekawi.pl, zapytaj.onet.pl, szybkie-pytanie.pl i najważniejsza anglojęzyczna pytajka: answers.yahoo.com
Odpowiedzi na zapytania zawsze pojawia się w wynikach wyszukiwania. Wyobraź sobie wszystkich ludzi, którzy mogą natknąć się na twoje dobrze przemyślane odpowiedzi na różne pytania …
2. Udzielaj się na forum
Od zawsze forum było pociskiem generującym ruch na stronie. To zawsze był świetny sposób na budowanie linków do Twojej witryny. Najlepszym sposobem stosowania forów dla ruchu jest stworzenie dobrej reputacji z innymi członkami forum i subtelna promocja witryny.
Przeszukaj internet! Znajdź forum w swojej niszy. Po prostu przejdź do ulubionej wyszukiwarki i wpisz „twoja_nisza + forum”. To najprawdopodobniej wywoła spory wybór for związanych z Twoim tematem.
3. Blog Komentarze
Myślę, że ta metoda jest bardzo niedoceniana i zapomniana przez wielu webmasterów. Regularne umieszczanie przydatnych komentarzy na blogach może naprawdę przynieść wiele ruchu.
Wiele blogów oferuje fajne wtyczki do komentowania. Wiele blogów, zachęca do zgłaszania uwag, pozwalając na dodawanie zdjęć, adresu strony internetowej i wiele innych.
4. YouTube
Zacząłem korzystać z YT kilka miesięcy temu i moje filmy również dają mi dodatkowy ruch. I tak jak w zwykłym SEO dla treści, można zoptymalizować również swoje filmy. Można znaleźć się w wynikach wyszukiwania w YouTube.
Pomyśl o treści jaką można umieścić w formie wideo dla twoich odbiorców. To nie musi być nic skomplikowanego. 3-minutowy film może być bardzo skuteczny, jeśli będzie dobrze podany. Wystarczy zorganizować kluczowe punkty, mówić wyraźnie i Publikować 🙂 Niektórzy ludzie uczą się lepiej przez słuchanie niż czytanie.
5. Sprawdzaj swoje statystyki odwiedzin
Zawsze sprawdzaj statystyki ruchu. Kop głęboko w tych statystykach. Można znaleźć kilka niewykorzystanych słów kluczowych, które są potencjalną kopalnia złota.
Budowanie ruchu wymaga czasu. A jak mówi stare przysłowie, Nie od razu Rzym zbudowano. Wystarczy wiedzieć, że niewielkie rzeczy zrobione dziś mogą ewoluować w długoterminowe korzyści.
Powodzenia przy budowaniu ruchu na stronie 🙂
Prezentujesz tutaj przydatne sposoby zwiększania ruchu. Jednak z moich obserwacji wynika, iż po napisaniu kilkunastu postów na 5-6 forach nie mam z nich dużego ruchu. Praktycznie zero. Może zależy to od for oraz sezonowości. Moim zdaniem najwięcej ruchu otrzymamy z google 😉
Każda droga, prowadząca do efektów jest dobrą drogą.
To, ze jakaś rzecz nie działa to nie musi oznaczać, że nie jest właściwa. Czasami jest tak, że trzeba wypróbować różne warianty.
Podam przykład:
Wszyscy mówią, ze social media jest świetne, do promocji. Testowałem wiele form: wpisy na fanpage, wpisy na profilu osobistym, wpisy na nie swoich stronach, i wiele innych. Efekt? praktycznie zerowy. Nie mówiłem, że to nie działa. Sprawdzałem dalej :). Wykupiłem reklamę kierującą do mojej strony. zero efektów – przynajmniej znikome. Następnie uruchomiłem stronę tzw lądującą i znów wykupiłem reklamę. Efekt? Zadowalający. Kilka tysięcy odwiedzin i pierwsi klienci.
Trzeba testować…
Jednak zanim to nastąpi – zadaj sobie pytanie? Co robisz i co chcesz uzyskać? Co robisz na stronie? W jakim celu udzielasz się na forach? W jakim celu chcesz mieć ruch z google?
To tylko same ogólniki, ale wiem, że wielu otworzą one oczy 🙂
Kierowanie ruchu na landing page to jest jedna z najważniejszych rzeczy. Marketing mailowy ciągle działa i jest jedną z najlepszych form komunikacji z potencjalnym klientem.
Na samą stronę często wchodzimy i wychodzimy i zapominamy o niej.
Zauważyłem że dużo teraz małych firm próbuje trafić do klienta za pośrednictwem Youtube:) obrotny potrafi wszystko wykorzystać:)
Najważniejsze są cierpliwość i zapał. Jest to trudne, ale niestety, musimy cały czas się starać. Człowiek pisząc kilka wpisów tygodniowo na blogu, ale nie widząc do nich żadnego komentarza, często rezygnuje, a właśnie nie powinien – powinien jeszcze bardziej wziąć się do pracy! W końcu zobaczy jeden komentarz, drugi, potem już idzie łatwiej, bo ma się motywację, lecz sztuka później nie spocząć na laurach.
Ja bym jeszcze dodał jedną metodę, którą wciąż chyba niewiele osób stosuje. Chodzi o to by na swoim blogu pisać artykuły ze słowami kluczowymi których szukają internauci – szczególnie skuteczne jest gdy są to raczej niszowe słowa kluczowe, na które nie ma w google dużej konkurencji – wtedy nawet nie zdobywając linków na zewnątrz, okazuje się że nasz artykuł wyświetla się wysoko w Google i z tego mamy sporo wejść.
Myślę, że można to skomentować w prosty sposób. Trzeba pracować systematycznie poprzez nowe wartościowe wpisy oraz komentarze na blogach i forach. Efekty na pewno przyjdą. Jestem tego pewien i mogę się pod tym podpisać dwoma rękami.
Najważniejsze to nie poddawać się zbyt wcześnie.
Pozdrawiam,
Jacek Pastuszko
Jak piszesz ważna jest systematyczność. Zwłaszcza jak na początku nie widać efektów. Niestety statystyki w tym wypadku mogą zniechęcać, bo mamy w pamięci trud włożony np. w tworzenie filmów, a statystyki pokazują klika odwiedzin bloga.
zgadzam się z @maniakiem trzeba pisać tekst zgodny z zasadami copywritingu, oprócz tego aktywnie zacząć działać na FB 🙂
Teoretycznie najprostszy sposób na ruch na blogu to:
blog który oferuje coś ciekawego i unikalnego
udzielanie się na blogach, forach itp.
Te dwie proste zasady = wartościowy ruch.
systematyczność jest najważniejsza, ja do Twoich działań dopisałabym jeszcze aktywność na goldenline, facebooku, twiterze 🙂
Sama dopiero zaczynam drogę w sieci, więc wpis jest dla mnie bardzo pomocny. Najgorsze, że wymaga to dużo systematyczności i pisania interesujących dla czytelników postów, co początkowo nie jest łatwe. Zwłaszcza, że jako nauczyciel języka angielskiego napiszę się niemało i bez bloga 🙂
W każdym razie też jestem fanką wordpressa, więc będę zaglądać częściej, żeby poszerzyć swoją wiedzę z zakresu nowinek internetowych jako początkujący bloger.
Pozdrawiam,
Kamila, lektor i nauczyciel języka angielskiego, obecnia dla:
Ciekawy artykuł ,gratuluję.Wiadomo czym więcej dróg do naszej strony tym większa ilość potencjalnych gości.