Budowanie ruchu na stronie lub blogu jest procesem ciągłym i wymagającym czasu. A w ciągu ostatnich kilku lat nauczyłem się, że chodzi o sumę małych działań, które wykonuje się często i systematycznie.

Nie myśl, że osiągniesz wiele z powodu jednego artykułu, który napisałeś dziś rano. Ale za dwa lata od teraz, ten sam artykuł, może przynieść ci kilkadziesiąt lub kilkaset odwiedzin dziennie z Google.
Nie śmiej się! Znam osobiście wiele takich osób, które zaczęły wiele lat temu a dziś jeden artykuł powoduje 150 odwiedzin dziennie! Lubisz matematykę?  To 4500 odsłon miesięcznie. A co jeśli będziesz pisał 2-3 artykuły dziennie 🙂

Chodzi tu o skumulowany efekt małych działań, zrealizowanych dziś i jako webmaster powinieneś zawsze myśleć o sposobach budowania ruchu.

Kiedy przeglądasz statystyki, zawsze zauważysz, że dostajesz ruch z artykułów napisanych wiele miesięcy temu. Spójrz. Zarabiasz za pracę wykonaną wiele miesięcy temu 🙂

Poniżej podaję moich 5 głównych wskazówek, dzięki którym którym skumulujesz ruch na stronie.

1. Pytania na stronach

Dostaję przyzwoitą ilość ruchu ze stron (poniżej kilka linków), zwłaszcza jeśli wezmę pod uwagę fakt, jak niewielką ilość czasu poświęciłem.

Szukasz pytania i odpowiadasz. Wystarczy napisać odpowiedzi na pytania stawiane przez innych użytkowników. Jako Webmaster podpowiadam, że najlepszym sposobem, aby uzyskać jak najwięcej ruchu jest znaleźć pytania związane z twoją branżą / niszą.

Na przykład, jeśli masz stronę o połowach ryb. Wyszukaj pytania związane z twoim hobby i odpowiedz na nie. Sam zobaczysz jak wiele pytań można znaleźć w sieci 🙂

Jednak nie „przebiegaj” przez to. Dawaj odpowiedzi przemyślane, przydatne, które dodadzą wartości, wniosą coś konkretnego – szczególnie dla osoby która pyta. A jak przekonać czytelników aby kliknęli w link do twojej strony? …

W każdej odpowiedzi możesz wkleić adres strony internetowej! Twojej strony www!!!budowanie-ruchu-na-stronie

Możesz otrzymać setki odwiedzin dziennie. Pamiętaj, że to małe rzeczy, które się sumują.

Oto wybrane polskie strony:

ciekawi.pl, zapytaj.onet.pl, szybkie-pytanie.pl i najważniejsza anglojęzyczna pytajka: answers.yahoo.com

Odpowiedzi na zapytania zawsze pojawia się w wynikach wyszukiwania. Wyobraź sobie wszystkich ludzi, którzy mogą natknąć się na twoje dobrze przemyślane odpowiedzi na różne pytania …

2. Udzielaj się na forum

Od zawsze forum było pociskiem generującym ruch na stronie. To zawsze był świetny sposób na budowanie linków do Twojej witryny. Najlepszym sposobem stosowania forów dla ruchu jest stworzenie dobrej reputacji z innymi członkami forum i subtelna promocja witryny.

Przeszukaj internet! Znajdź forum w swojej niszy. Po prostu przejdź do ulubionej wyszukiwarki i wpisz „twoja_nisza + forum”. To najprawdopodobniej wywoła spory wybór for związanych z Twoim tematem.

3. Blog Komentarze

Myślę, że ta metoda jest bardzo niedoceniana i zapomniana przez wielu webmasterów. Regularne umieszczanie przydatnych komentarzy na blogach może naprawdę przynieść wiele ruchu.

Wiele blogów oferuje fajne wtyczki do komentowania. Wiele blogów, zachęca do zgłaszania uwag, pozwalając na dodawanie zdjęć, adresu strony internetowej i wiele innych.

4. YouTube

Zacząłem korzystać z YT kilka miesięcy temu i moje filmy również dają mi dodatkowy ruch. I tak jak w zwykłym SEO dla treści, można zoptymalizować również swoje filmy. Można znaleźć się w wynikach wyszukiwania w YouTube.

Pomyśl o treści jaką można umieścić w formie wideo dla twoich odbiorców. To nie musi być nic skomplikowanego. 3-minutowy film może być bardzo skuteczny, jeśli będzie dobrze podany. Wystarczy zorganizować kluczowe punkty, mówić wyraźnie i Publikować 🙂 Niektórzy ludzie uczą się lepiej przez słuchanie niż czytanie.

5. Sprawdzaj swoje statystyki odwiedzin

Zawsze sprawdzaj statystyki ruchu. Kop głęboko w tych statystykach. Można znaleźć kilka niewykorzystanych słów kluczowych, które są potencjalną kopalnia złota.

Budowanie ruchu wymaga czasu. A jak mówi stare przysłowie, Nie od razu Rzym zbudowano. Wystarczy wiedzieć, że niewielkie rzeczy zrobione dziś mogą ewoluować w długoterminowe korzyści.
Powodzenia przy budowaniu ruchu na stronie 🙂