Bezpieczny Program Partnerski
Program partnerski Google AdSense umożliwia / zachęca umieszczanie do trzech jednostek reklamowych w jednym oknie na stronie. W większości przypadków najlepiej jest uruchomić maksymalnie trzy banery – im więcej reklam na stronie, tym większa szansa zarabiania pieniędzy. Zdarza się jednak, że mając mniej reklam może przynieść Ci więcej zarobku.
Reklamy Google AdSense
Jest różnica w cenie pomiędzy reklamami Google. Każdy, kto używa Google AdWords wie, że za umieszczenie reklamy wysoko na stronie, kosztuje najwięcej. A umieszczenie reklamy w dolnej części strony kosztuje mniej.
Jeżeli zdecydujesz się umieścić maksymalną liczbę reklam z programu partnerskiego Google AdSense na stronie, staraj się umieścić je wyżej. Możesz też mieć jeden blok reklam na górze strony i dwa bloki reklamowe z dużo niższymi stawkami u dołu. Szanse, że czytelnik kliknie jedną z reklam są zawsze wyższe. W takiej sytuacji, to byłaby twoja korzyść, aby zwiększyć liczbę reklam Google.
Reklamodawcy Google AdWords wiedzą, że większość stron wyświetla maksymalną liczbę czterech reklam. Są jednak niektóre witryny, które uruchamiają tylko jedną reklamę z Google. Najczęściej wówczas, reklamodawca musi płacić najwięcej za umieszczenie reklamy.
Czasami mniej znaczy więcej
Zmniejszenie liczby reklam AdSense na stronie daje większą stawkę za kliknięcie. Nastąpi jednak zmniejszenie całkowitej liczby kliknięć, jakie otrzymasz. Trzeba będzie monitorować skuteczność reklamy, aby upewnić się, że łączne przychody nadal idą w górę. Generalnie, gdy istnieją wysokie stawki za jedną reklamę, najlepiej jest ograniczyć liczbę reklam programu partnerskiego Google AdSense.
Nie ma sposobu, aby zrozumieć politykę Google 🙂 A to co napisałem, jest wynikiem moich osobistych obserwacji. Google nie udostępniło tej informacji. Najlepszym sposobem aby monitorować sytuację jest utworzenie niestandardowych kanałów dla każdej jednostki reklamowej.
Dokładnie – każdy powinien robić testy na własną rękę a nie ślepo wierzyć w to co jest napisane na blogu, w poradniku, czy gdzieś indziej. Bez względu na to kto to mówi. To, że coś działa w jednym przypadku, nie oznacza, że będzie się powtarzało w każdym.
A co do zrozumienia polityki google, to jestem ciekaw czy chociaż pracownicy google ją rozumieją 😉
Właśnie od jakiegoś czasu, zacząłem bardziej wierzyć sobie 🙂 Oznacza to tyle, że oprócz słuchania mądrzejszych 🙂 sprawdzam i testuję co będzie miało dobry wpływ na moje strony.
Każda jest przecież inna i kierowana do zupełnie innych odbiorców 🙂
W większości wypadków trzeba sobie wierzyć bo każdy tak zwanego „guide” pisze pod własną stronę czy bloga. Samemu trzeba testować co jest najlepsze.
Parę lat temu, jak standardem były witryny o szerokości ok. 780 px jednostki reklam miały dość dużą klikalność. Niestety, nastała moda na szerokie, panoramiczne monitory i trzeba było dostosować się do nowych trendów i zwiększyć szerokość szablonów aby dostosowały się do dużych rozdzielczości monitorów oraz do tabletów i smartfonów. Teraz reklamy są jakby mało widoczne i klikalność jak i zarobki drastycznie spadły 🙁 Testy niewiele pomagają.