Nazywam robotem blogerem osobę, która prowadzi swojego bloga, bez jasnego zrozumienia tego, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu w internecie.
Osoba taka przypadkowo „wrzuca” treści / artykuły, bez większego związku / zastanowienia, kto jest ich grupą docelową!
Dla kogo piszesz te artykuły?
Zacznij rozwijać swój styl i osobowość zamiast naśladować innych autorów. Określ swojego czytelnika / odbiorcę i pisz swoimi słowami właśnie dla niego.
Ilość ponad jakość
Najczęstszym pytaniem, które zadają początkujący blogerzy / webmasterzy jest: „Ile treści muszę umieścić aby zacząć zarabiać na stronie?”
Tak jakby była jakaś złota zasada ! Znam osoby, które zaczęły zarabiać po umieszczeniu ok. 150 (ciekawych) artykułów. Znam też osobę, która uruchomiła 37 stron i nie zarobiła żadnych pieniędzy.
Przede wszystkim, możesz zbudować 200 – 400 stron / artykułów i nie zobaczyć ani grosza. Zamiast skupiania się na ilości treści zadaj sobie pytanie:
Jak dotrzeć do grupy docelowej i zdobyć jej zaufanie.
Początkujące osoby często mają problem z wymyślaniem treści. To się często zdarza, szczególnie gdy nie jesteś pasjonatem swojego tematu. Bloger Robot szuka w sieci podobnych do swojego tematu, artykułów i parafrazuje je do swoich własnych celów.
Takie rozwiązanie może okazać się skuteczne dla pierwszych artykułów, ale staje się nudne i trudne po pewnym czasie. Dlaczego? Bo nie jesteś zaangażowany!!! Więc skończ z zapożyczoną osobowością i stań się unikalny. W przeciwnym wypadku nie będziesz posiadał zaangażowania i tzw prywatnego przywiązania do tematu.
Innym powodem takiego postępowania (kopiowania treści) jest brak czasu. Brakuje ci czasu na zdefiniowanie konkretnej (TWOJEJ) grupy odbiorców (grupy docelowej) i starasz się pisać do wszystkich. Kończy się tym, że piszesz do NIKOGO.
Kiedy już zdefiniujesz swojego odbiorcę nie będziesz miał nigdy problemów z pomysłami na kolejne treści / artykuły! Bloger Robot pisze treści z nadzieją, że mogą okazać się one komuś przydatne.
Zdefiniuj swojego odbiorcę i upewnij się, że zaspokajasz jego potrzeby, w oparciu o to, co już o nim wiesz.
Jak wejść na właściwy tor?
Jeśli wykonujesz wiele rzeczy w kółko i nie masz rezultatów, być może trzeba się cofnąć i spojrzeć na całościowy obraz:
- Czy jasno określiłeś swojego odbiorcę?
- Czy wiesz, czego twoja grupa potrzebuje i czy dajesz jej to czego oczekują?
- Co robisz, aby wyróżnić się od konkurencji?
- Czy koncentrujesz się bardziej na ilości niż jakości?
- Czy starasz się naśladować kogoś innego czy idziesz własną drogę?
- Czy temat, który wybrałeś jest twoją pasją? Czy starasz się być kreatywny? Czy jesteś wystarczająco zmotywowany?
- Czy jest wystarczająco duże zapotrzebowanie na twój temat?
Jeśli odpowiesz sobie na te pytania, opracowanie użytecznej witryny a także pisanie treści stanie się o wiele łatwiejsze.
Chociaż istnieją pewne powtarzające się zadania, które będziesz wykonywał na swojej stronie, to jednak właśnie kreatywność, planowanie, analiza mocno odróżni cię od konkurencji i sprawi że osiągniesz sukces. Jeśli masz kłopoty z generowaniem ruchu i sprzedażą, zrób krok do tyłu i odpowiedz na 7 pytań. Zobaczyć, które wymagają uwagi.
Bloger Robot ma słomiany zapał. Zaczyna pełną parą. Wykonuje zadanie po zadaniu, pisząc artykuł po artykule. Ale bez jasnego kierunku i dobrej strategii jego akumulator szybko się wyczerpuje.
Jeśli chcesz osiągnąć sukces, nie możesz być Blogerem Robotem. Upewnij się, że masz jasno określone cele swojej witryny. Pamiętaj też, że istnieje wiele sposobów osiągnąć sukces, więc jeśli twoje metody nie działają, nie bój się próbować czegoś nowego.
Zaplanuj. Bądź aktywny, twórczy. Podejmuj ryzyko. Poznaj potrzeby swoich odbiorców i daj im rozwiązanie.
Artykuł dał mi sporo do myślenia i w przypadku jednego bloga … chyba jestem blogerem robotem. Wielotematyczny, ciekawy, odwiedzany, ale nie ma grupy docelowej i nie mogę go rozwinąć. Cóż – będę musiał nad tym popracować.