Kiedyś nie było czegoś takiego jak social media. Strategia marketingowa skupiała się wokół wyszukiwarek.
Najbliżej pasującym rozwiązaniem – podobnym do dzisiejszych mediów społecznościowych – były chyba fora lub tablicach ogłoszeniowych i czatów.
Czy social media rozpraszają czy pomagają w promocji bloga?
Mniej więcej od 2010 roku jest więcej sposobów na promowanie swojej witryny, a wiele z nich koncentruje się wokół mediów społecznościowych.
Media społecznościowe dają wiele korzyści dla sprzedawców internetowych a dzięki smartfonom, zawsze możesz być podłączony do „publiczności” 🙂
Opowiadania o stronach internetowych czy ebookach, które odniosły sukces medialny można znaleźć niemal wszędzie. Są nawet tacy, którzy zbudowali całą swoją firmę za pomocą Twitter, MySpace, YouTube i Facebook.
Jest też druga strona medalu. Co z tymi, którzy spędzają godziny na portalach społecznościowych promując swoje strony i nigdy nie zobaczyli jeszcze wyników? Mówią często, że social media jest stratą czasu i tylko rozrywką.
Więc co się dzieje? Dlaczego jedni są w stanie uzyskać wszelkie niemal korzyści poprzez social media, podczas gdy inni walczą, aby zobaczyć jakiekolwiek wyniki?
Zauważyłem, że sprowadza się do strategii i realizacji. Jeśli będzie ci zależeć na sukcesie w mediach społecznościowych, musisz używać go konsekwentnie (2-3 razy na godzinę). Niektórzy twierdzą, że umieszczanie 2-3 linków, raz na jakiś czas na Facebooku, nie jest żadną strategią, jeśli chcesz mieć dobre wyniki.
Jeśli zależy ci na powodzeniu w mediach społecznościowych przyglądaj się tym, którzy odnoszą ogromne sukcesy. Wysyłają konsekwentnie (kilka razy dziennie), tworzą konkursy, angażują swoich czytelników zadając pytania. Rozpoczynają konstruktywne rozmowy z innymi użytkownikami, itp. Niektórzy upubliczniają swoje życie osobiste, aby bardziej „połączyć” się z zainteresowanymi.
Osobiście jestem daleko od pozycji eksperta social mediów. Szczerze mówiąc, bardziej cenię sobie programy partnerskie 🙂
Niemniej jednak uważnie przyglądam się temu co się dzieje, od czasu do czasu testując pewne formy reklamy właśnie w sieciach społecznościowych.
Chciałbym tutaj zaprosić cię do dyskusji, abyś wyraził swoje zdanie na temat twoich doświadczeń z social media.
- Czy istnieje pewna minimalna liczba zwolenników / lików aby osiągnąć sukces?
- Czy trzeba używać kilku serwisów społecznościowych?
- Czy bardziej skupić się na „likach” czy na znajomych?
- Czy uważasz, że bardziej rozpraszają niż są pomocne?
- Ponadto, jeśli właśnie rozpocząłeś swoją stronę w ostatnich latach, myślisz, że powinieneś opanować media społecznościowe, aby odnieść sukces?
Jakie są twoje przemyślenia na temat social media?
Media społecznościowe to kolejny kanał promocji. Możesz być na G+ FB i stamtąd pozyskiwać klientów.
Dla mnie social media to stały kontakt z klientami. Nie każdą informację umieszczę na blogu. A 2 zdania na twitterze czy innej platformie dadzą więcej niż nie jedna kampania reklamowa.
Tak naprawdę aby odnieść sukces nalezy:
– wybrać odpowiednią platformę społecznościową
– być aktywnym
– wspierać biznes innymi źródłami reklamy
Tak piszesz, że nie jesteś ekspertem. Ale podoba mi się Twoje podejście do tematu. Strategia jest najważniejsza. Dopiero jak jest strategia, to można ustalić co konkretnie robić i gdzie.
1. Zależy jaki cel chcesz osiągnąć i w jakiej branży działasz.
2. Zależy. W ogóle social media są na tyle rozproszone, że czasem nie jest nawet najważniejszy FB czy G+ to zależy od konkretnej branży, grupy docelowej.
3. Tzn. ? fanpage ma lajki, znajomi masz na koncie prywatnym. Do promocji używa się fanpage’y
4. Zdecydowanie bardziej rozpraszają i są dosyć skomplikowane dla osób początkujących. To wymaga wprawy. Chociaż każdy tak pewnie pisze.
5. Używam już jakiś czas i teraz właściwie 99% to social media moich sukcesów
Ps. Napisałeś o PP, jakie polecasz tak z praktyki? Chodzi mi o takie, które dają jakieś regularne efekty, niekoniecznie kokosy, ale żeby coś tam się zbierało na koncie co miesiąc?
Dziękuję Tomku za komentarz. 🙂
Już w najbliższym czasie opublikuję swoje doświadczenia z programami partnerskimi. Myślę, że do dwóch tygodni 🙂
Myślę, że znajdziesz tak coś dla siebie 🙂