Kiedyś nie było czegoś takiego jak social media. Strategia marketingowa skupiała się wokół wyszukiwarek.

Najbliżej pasującym rozwiązaniem – podobnym do dzisiejszych mediów społecznościowych – były chyba fora lub tablicach ogłoszeniowych i czatów.

Czy social media rozpraszają czy pomagają w promocji bloga?

Mniej więcej od 2010 roku jest więcej sposobów na promowanie swojej witryny, a wiele z nich koncentruje się wokół mediów społecznościowych.

Media społecznościowe dają wiele korzyści dla sprzedawców internetowych a dzięki smartfonom, zawsze możesz być podłączony do „publiczności” 🙂

Opowiadania o stronach internetowych czy ebookach, które odniosły sukces medialny można znaleźć niemal wszędzie. Są nawet tacy, którzy zbudowali całą swoją firmę za pomocą Twitter, MySpace, YouTube i Facebook.

Jest  też druga strona medalu. Co z tymi, którzy spędzają godziny na portalach społecznościowych promując swoje strony i nigdy nie zobaczyli jeszcze wyników? Mówią często, że social media jest stratą czasu i tylko rozrywką.

Więc co się dzieje? Dlaczego jedni są w stanie uzyskać wszelkie niemal korzyści poprzez social media, podczas gdy inni walczą, aby zobaczyć jakiekolwiek wyniki?

Zauważyłem, że sprowadza się do strategii i realizacji. Jeśli będzie ci zależeć na sukcesie w mediach społecznościowych, musisz używać go konsekwentnie (2-3 razy na godzinę). Niektórzy twierdzą, że umieszczanie 2-3 linków, raz na jakiś czas na Facebooku, nie jest żadną strategią, jeśli chcesz mieć dobre wyniki.

Jeśli zależy ci na powodzeniu w mediach społecznościowych przyglądaj się tym, którzy odnoszą ogromne sukcesy. Wysyłają konsekwentnie (kilka razy dziennie), tworzą konkursy, angażują swoich czytelników zadając pytania. Rozpoczynają konstruktywne rozmowy z innymi użytkownikami, itp. Niektórzy upubliczniają swoje życie osobiste, aby bardziej „połączyć” się z zainteresowanymi.
Osobiście jestem daleko od pozycji eksperta social mediów. Szczerze mówiąc, bardziej cenię sobie programy partnerskie 🙂

Niemniej jednak uważnie przyglądam się temu co się dzieje, od czasu do czasu testując pewne formy reklamy właśnie w sieciach społecznościowych.

Chciałbym tutaj zaprosić cię do dyskusji, abyś wyraził swoje zdanie na temat twoich doświadczeń z social media.

  1. Czy istnieje pewna minimalna liczba zwolenników / lików aby osiągnąć sukces?
  2. Czy trzeba używać kilku serwisów społecznościowych?
  3. Czy bardziej skupić się na „likach” czy na znajomych?
  4. Czy uważasz, że bardziej rozpraszają niż są pomocne?
  5. Ponadto, jeśli właśnie rozpocząłeś swoją stronę w ostatnich latach, myślisz, że powinieneś opanować media społecznościowe, aby odnieść sukces?

Jakie są twoje przemyślenia na temat social media?