Jakiś czas temu miałem serwis komputerowy w małym mieście. Na reklamę nie wydawałem żadnych pieniędzy, a klientów miałem wielu. Bardzo wielu.

Jak blog zmienił mój biznes – Co zrobiłem

Zauważyłem, że wielu klientów dzwoni do mnie z bardzo podobnymi pytaniami. Ponieważ zaczęło mnie już męczyć odpowiadanie po raz kolejny na te same pytania, wpadłem na pomysł, że będę klientów kierował na bloga i w ten sposób zaoszczędzę wiele godzin tygodniowo.

Przebudowa strony internetowej

Przesiadłem się ze swoją stroną z prostego HTML-a na WordPress-a. Na początku wiele mnie drażniło w skryptach wordpress-a, jednak korzyści było znacznie więcej. Dlatego zagryzłem wargi, zdawałem się nie zauważać problemów i postawiłem bloga z poradami komputerowymi dla moich klientów.

Zależało mi tylko i wyłącznie na oszczędzeniu własnego czasu, dlatego oprócz napisania najczęściej pojawiających się pytań i odpowiedzi nie robiłem kompletnie nic z tym blogiem. Acha, podpiąłem jeszcze reklamy pod artykuły. Artykułów było na początku kilkanaście.
Klient dzwonił z pytaniem – odsyłałem do strony. That’s it 🙂

Po kilku miesiącach zauważyłem, że na tego bloga zaglądają ludzie z innych miast a nawet innych krajów. Po prostu na te problemy okazało się, że jest zainteresowanie.

Zamknąłem serwis komputerowy

Z czasem zamknąłem serwis komputerowy, jednak stronę pozostawiłem, ponieważ wciąż zarabiała pieniądze i o dziwo, wysoko – niejako sama – się wypozycjonowała.

Dlaczego piszę o tym wszystkim

Spotkałem się z wieloma stwierdzeniami ze strony właścicieli firm, że nie będą oni zdradzać tajemnic swoich na blogu, bo w ten sposób nauczą klientów tego, co sami wiedzą i w ten sposób nie zarobią, czyli stracą klientów.

Jest to bardzo krótkowzroczne postrzeganie własnego biznesu. Bo przecież:

  • każdy właściciel Firmy musi się wciąż rozwijać
  • na rynku pojawią się osoby, które podzielą się własna wiedzą i to za darmo, przez co zabiorą nam klientów
  • nie utrzymuję relacji z klientami
  • nie zarabiam pieniędzy, które mógłbym zarobić oferując dodatkowe usługi

Rada dla właścicieli małych firm

Zacznijcie pisać bloga z poradami, które są ściśle związane z waszą usługą. Otwórz się na klientów. Słuchaj ich dokładnie – zamiast się wymądrzać i namawiać na coś, czego klienci nie chcą. Zdobędziesz w ten sposób zaufanie. A jak klienci ci ufają, to już nie ma znaczenia co i za ile sprzedajesz 🙂

Masz własne doświadczenia? Podziel się poniżej w komentarzach.