Ze względu na szereg pytań po moim ostatnim artykule Google AdSense , postanowiłem podzielić się kolejnym sposobem na zarabianie w internecie.
Sprzedaż reklamy
W tym poście chciałbym omówić trzy różne sposoby można udostępnić tego rodzaju reklam.
1) AdTaily
AdTaily jest serwisem gdzie możesz zarówno sam reklamować swoją stronę jak i jest gospodarzem reklam, które będą wyświetlały się na twojej stronie.
Oczywiście, biorą procent dochodów z każdej reklamy. Jednak pozytywną stroną jest dodawanie i usuwanie reklam bez twojego udziału. Nie musisz martwić się o to czy będziesz dostępny w sieci – reklama może zostać dodana na twoją stronę bez twojego udziału. A ty sam po prostu zarabiasz.
Wystarczy utworzyć strefę dla reklam na swojej stronie, ustawić cenę i wkleić kod AdTaily na stronę. AdTaily zrobi resztę, w tym przetwarzanie płatności 🙂
2) Metoda ręczna
Jeśli nie chcesz męczyć się z instalacją skryptów możesz zarządzać reklamami ręcznie. Innymi słowy, można umieścić informacje na swojej stronie, że można reklamować się tutaj a jako opcję zapłaty za nią skorzystać z PayPal czy przelewu na konto.
Ile można pobierać pieniędzy za reklamę mojej stronie?
„Ile miejsca na mojej stronie przeznaczyć na reklamę?”
Jednym ze sposobów ustalenia ceny, jest zapoznanie się ze statystykami z Google AdSense lub z programów takich jak AdTaily.
Powiedzmy RPM programu AdSense jest 2,50 PLN. Oznacza to, że Twoja strona zarabia 2,50 zł za każde 1.000 wyświetleń. Więc jeśli witryna ma 3.000 wizyt miesięcznie to kwotę możesz policzyć następująco:
2,50 x 3 = 7,50 zł / miesięcznie za reklamę na twojej stronie.
Oczywiście nie jest to jedyny sposób, aby ustalić cenę i możesz ustawić ją na podstawie „rodzaju ruchu”, kosztów za reklamę na podobnych do twojej strony, itp. Jednak w/w jest dobrym punktem wyjścia do ustawiania ceny.
Uwaga
Wielu „nowych webmasterów i blogerów” rozważa sprzedaż powierzchni reklamowej na swoich stronach nie mając jeszcze żadnego ruchu. Moja rada: Nie Rób Tego!!!!!!
Chciałbyś sam reklamować się w gazecie, której nikt nie czyta?
Zbuduj swój ruch a dopiero potem przygotuj dane (statystyki dotyczące ruchu) do potencjalnych reklamodawców (ilość odwiedzin, skąd, rodzaj wizyt, co czytają, czego szukają, ipt).
Jak opisałem powyżej, liczba odwiedzin może pomóc określić ceny reklam. Więc jeśli nie masz ruchu, w jaki sposób możesz ustalić twoje ceny? Na podstawie czego?
Inne opcje
To nie jest wyczerpująca lista metod, jakich możesz użyć aby zacząć umieszczać reklamy na swojej stronie. Jeśli używasz WordPress-a, masz do dyspozycji wtyczki, które możesz zainstalować i zarządzać reklamami.