YouTube to wspaniała platforma, która pozwala uzyskać więcej odwiedzin na twojej stronie oraz budować wiarygodność.
Wg mnie jest to jedna z najbardziej niewykorzystanych strategii, jeśli chodzi o marketing internetowy. Potencjał ruchu z YouTube jest wciąż duży. Tak jak ktoś, wpisując w wyszukiwarkę google, np „Strona Internetowe w Birmingham” może odnaleźć swoją witrynę, tak samo mogą to zrobić użytkownicy na YouTube.

W jaki sposób?

Można wpisać tytuł i słowa kluczowe dla każdego filmu, który przedstawiasz a informacja ta pomaga znaleźć film wideo. Im bardziej popularny staje się twój film, tym bardziej prawdopodobne, że twoja strona będzie wysoko w rankingu Google. Coraz więcej osób korzysta z YouTube każdego dnia i ten lejek może dać ci sporo ruchu na stronie … zwłaszcza, jeśli film jest dobry.
I nie tylko można wykorzystać grupę docelową na YouTube, ale także można ożywić własną stronę, osadzając swój film na swoich stronach internetowych. Po prostu skopiuj i wkleić podany kod.

Jak YouTube ocenia filmy?

YouTube wykorzystuje szereg różnych kryteriów.
1. Liczba kliknięć Lubię ten film
Ile osób lubi Twój film odgrywa dużą rolę w tym, aby twoje wideo znalazło się wysoko w notowaniach. YouTube chce pokazać najbardziej popularną treść, więc mają tendencję do polecania tych, które mają sporą ilość „Lubiących”. Wystarczy skupić się na jakości treści i przekazu a wszystko będzie w porządku.

2. Liczba Akcji
Ludzie mogą i udostępniają filmy wideo w serwisach Facebook, Google Plus, Twitter i innych sieciach społecznych. Ten odgrywa dużą rolę.

3. Wizyty i Komentarze
To chyba oczywiste, że jeśli Twój film wiele osób ogląda i umieszcza swoje uwagi, to sygnalizuje YouTube, że wideo może być warte oglądania i częściej poleca.

4. Liczba dodanych do ulubionych
YouTube daje widzom możliwość dodawania filmów do swoich ulubionych na ich kontach. Jest to kolejny parametr, który jest śledzony i podnosi ogólny wynik w rankingu. Im więcej wyświetleń, kliknięć Lubię, współdzielenia i dodawania do ulubionych, twój film otrzymuje, tym lepiej. To wszystko nazywa się popularność.

5. Tytuły, opisy i słowa kluczowe
Te trzy rzeczy są ważne. Spróbuj wybrać tytuł, który zawiera zwroty, które ludzie poszukują. Możesz zorientować się, wpisując coś w polu wyszukiwania w YouTube. YouTube daje propozycje. Można także użyć narzędzia podpowiedzi YouTube. To nie zawsze jest najlepsza droga aby wybrać najbardziej popularne frazy, ponieważ mogą być zbyt nasycone. Spróbuj wówczas poszukać mniej konkurencyjne wyrażenie, w których nie ma tak wiele filmów, a które wydają się być skierowane do twojego odbiorcy.

6. Ilość (długość) czasu
Ostatnim czynnikiem, który pomaga określić pozycję jest czas spędzony na oglądaniu filmu – innymi słowy, jak długo ludzie oglądają film wideo >Raporty wyświetleń>Wyświetlenia>. Można śledzić te raporty z Twojego konta, przechodząc do Analityka na twoim koncie YouTube.  To pokaże ci ogólną orientację.

Przesyłanie plików wideo na YouTube
Obecne komputery i kamery umożliwiają łatwe przesyłanie filmów do sieci. Kiedyś trzeba było kupić dodatkowe oprogramowanie, aby przesłać swój film w odpowiednim formacie. Dziś wiele kamer wyposażonych jest w funkcję bezpośredniego przesyłania do YouTube. Jeśli chodzi o pliki edycji, YouTube akceptuje wszystkie popularne formaty wideo. Windows natomiast zawiera program Windows Movie Maker a Mac iMovie.  Po opublikowaniu filmu w programie, wystarczy zalogować się do YouTube, aby przesłać plik.

Ważne uwagi na temat tworzenia filmów

  1. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie. Upewnij się, że ludzie mogą cię rzeczywiście zobaczyć. Czy masz coś do ukrycia? 😉
  2. Zadbaj o odpowiednią długość filmu. Twój film powinien być tak długi, jak musi być. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z tworzeniem filmów i przez 10 minut mówisz o niczym, możesz stracić publiczność. Jeśli Twój film wydaje się długi, pomyśl o sposobach podsumowania go w punktach lub podzielenia na kilka części. Większość z moich filmów nie trwa dłużej niż 10 minut. Staram się zmieścić w 6 minut, jeśli to możliwe.
  3. Sprawdź swoje tło. Pamiętaj, że ten film reprezentuje Ciebie i twoją witrynę. Jeśli masz stertę śmieci za tobą, będzie rozpraszał. Jeśli nie masz ładnego tła, to po prostu umieść folię przed pustą ścianą.
  4. Uważaj na swoje słowa. Nie zdajemy sobie sprawy, jak często używamy przerywników „Um”,  „yyyyy”, „aaaaaa”, „eeeee”. To normalne, że trzeba chwilkę się zastanowić co powiedzieć, więc po prostu polecam praktykować milczenie w tych chwilach, kiedy nie wiesz co powiedzieć 🙂

Martwisz się krytyki?

Jeśli jesteś taki jak wielu ludzi,to znaczy jesteś niezdecydowany czy tworzyć filmy, ponieważ jesteś zaniepokojony o to jak ocenią cię inni. Znam to uczucie. Martwiłem się,  o to samo na początku. Ale więcej im więcej filmów zrobiłem, czułem się bardziej komfortowo.

Bez względu na to, jaką wybierzesz metoda lub oprogramowanie, to zdecydowanie polecam eksperymentować z filmami, aby pomóc promować twoją witrynę. A ponieważ YouTube jest własnością Google, to może oznaczać tylko dobre rzeczy, jeśli zrobisz dobry film i zoptymalizujesz go w odpowiedni tytuł i słowa kluczowe.

Podobnie jak Google, YouTube może przynieść sporą ilość dobrych użytkowników a ludzie mogą nawet zapisać się do kanału YouTube więc dostaną powiadomienia w dowolnym momencie gdy dodasz nowy film. A jeśli Twój film jest wystarczająco dobry, inni będą chcieli osadzić go na swoich stronach. Co za wspaniały, wirusowy sposób promowania witryny.

Subskrybuj kanał!