Ile czasu spędzasz na sprawdzanie pozycji w Rankingu Alexa?

Ile czasu przeznaczasz na poszukiwania idealnej niszy, podaży / popytu, czy kombinacji słów kluczowych w AdWords?

Poświęcając dużo energii w Web Tools czy innych niewłaściwych miejscach i nie skupiając się na tym, co naprawdę ważne możesz bardzo wiele stracić.

Alexa Ranking

Pamiętam, kiedy po raz pierwszy dowiedziałem się o Alexa. Byłem zafascynowany tym, moje strony idą w górę w pozycji a także porównywałem swoje witryny do innych konkurentów. Patrzę czasami jak webmasterzy dumnie prezentują swoje widgety Alexa, aby inni ludzie wiedzieli, że ich strona znajduje się w górnym 1%.

Alexa rzeczywiście poprawia trochę pozycję algorytmu ale trzeba jeszcze pamiętać, to w dużej mierze opiera się o osoby, którzy mają zainstalowany Alexa Toolbar w przeglądarce. To naprawdę wypacza wiele danych.

W ostatnim roku widziałem moje witryny w rankingu Alexa. Skakały w górę i w dół jak Yo Yo ale najważniejsze jest, że mój ruch stale rośnie. Przede wszystkim dzięki systematycznemu umieszczaniu ciekawych artykułów. Moim zdaniem, to liczy się bardziej niż cokolwiek innego.

PageRank

Ten cholerny mały zielony pasek powodował u mnie więcej frustracji i zamieszania w ciągu roku. Wielu ludzi ma prawdziwą obsesję na punkcie własnego PR i jak go poprawić.

Wielu ludzi utknęło na założeniu, że poprawa ich PR jest najlepszym sposobem, aby uzyskać więcej ruchu z Google. Nie zdają sobie sprawy z tego, że PR jest bardziej odbiciem ruchu oraz jakość linków zwrotnych, które już masz. Tak więc jest to bardziej reakcja na wcześniejsze działania.

Tak więc, zamiast martwić się o to, czego trzeba zrobić, aby poprawić te cyferki, skup się i poświęcaj swój czas na pracę przy „produkcji witryny”, jej jakości a także dostarczaniu rzetelnych informacji lub produktów do swojej grupy docelowej. Twój PR zadba sam o siebie.

Narzędzia dla słów kluczowych

Narzędzia wyszukujące propozycję słów kluczowych jak Adwords czy Wordtracker są całkiem użyteczne i pomagają Ci określić twoją niszę. Ale nie pozwól aby zbyt wiele czasu ci zabierały.
Internet jest nasycony blogami i stronami internetowymi na tysiące różnych tematów. Szalenie trudno znaleźć idealny temat mający wysoki popyt (liczba wyszukiwań miesięcznie) i niską podaż (istniejąca konkurencja).

Więc jeśli używasz tych narzędzi weź pod uwagę popyt i podaż, ale jeśli będzie to jedyna rzecz, na którą będziesz patrzeć, może się okazać że kręcisz się w kółko i nie podejmiesz decyzji.


Zawsze będą istniały narzędzia do mierzenia, monitorowania. Ale nie pozwól im sparaliżować się aby nie przejęły nad tobą kontroli. Narzędzia będą się zawsze rozwijać, zmieniać, ale jedno zawsze pozostanie bez zmian …

Ludzie, którzy chcą odnieść sukces on-line powinni skupić się na jakości, która spełnia potrzeby i pragnienia konkretnych odbiorców.

Gdy tylko to zrobisz dobrze, będziesz posiadał coś co jest  trudne do stracenia, bez względu na to co rankingi, urządzenia pomiarowe powiedzą o twojej witrynie…

%d bloggers like this: