Łatwo jest ugrzęznąć w technicznych aspektach, gdy tworzysz stronę internetową … . Pojawiają się pomysły i nie wiesz jak je zrealizować.

  • Jak mogę utworzyć czat?
  • Jak mam skonfigurować obszar członkowski?
  • Jak dokładnie mam robić stronę, aby dzięki niej zarabiać?
  • Jak mogę akceptować płatności kartą kredytową na mojej witrynie?

Brzmi znajomo?

Najbardziej krytyczne elementy strony www

Nawet jeśli mogą być to kluczowe elementy tej witryny, nie mają one ŻADNEGO znaczenia, jeśli nie wiesz, jak ZBLIŻYĆ SIĘ do grupy docelowej, którą chcesz aby odwiedzała stronę a nad którą tak ciężko przecież pracujesz.

Najbardziej krytycznym elementem każdej strony, jest jej planowanie na samym początku. I pisząc planowanie nie mam na myśli tylko technicznych aspektów, np. jak to działa i jak jest ustawiona.

Konieczne jest, abyś usiadł i pomyślał o ludziach / czytelnikach.

Dla kogo dokładnie adresujesz swoją stronę.

Dopóki nie wiesz, kto ma być twoim odbiorcą, nie możesz go przyciągnąć do strony. Niestety zbudowanie strony internetowej nie gwarantuje automatycznego napływu zainteresowanych odwiedzających. Ludzie nie natkną się na twoją stronę jak na sklep na ruchliwej ulicy.
Strona stanie się popularna w internecie, jeśli będzie miała rekomendacje!

Rekomendacje mogą pochodzić z „poczty pantoflowej”, blogów, serwisów społecznościowych a nawet z wyszukiwarek.

Tak, wyszukiwarki również rekomendują twoją stronę. Powodem widoczności witryny w rankingu na wysokiej pozycji w Google jest fakt, że Google wie, że witryna ma wiele linków z innych stron, blogów, itp.

Stwórz unikalną treść – coś na twojej witrynie, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Coś co zaspokoi ich potrzeby i da rozwiązanie w postaci usługi, produktu lub informacji a nie jest oferowane nigdzie indziej.

Więc jeśli nie znajdziesz czasu na …

  1. Zaplanowanie – jak twoja witryna ma się wyróżniać nad konkurencją
  2. Stworzenie mapy (obrazu) czytelnika, którego chcesz przyciągnąć i spełniać jego potrzeby, pragnienia i zainteresowania

Wtedy nie ma znaczenia, ile kosztów przeznaczysz na serwis, jak ustawić koszyk w sklepie internetowym, chat room, jak masz zamiar zaprojektować nawigację itp.

Nie trać więc cennego czasu i ciężko zarobionych pieniędzy na te wszystkie ulepszenia witryny dopóki nie masz określonego planu.

Zapewniam, że dokładne dopracowanie twojej grupy docelowej, będzie warte dodatkowego wysiłku.

Stworzyłem wiele witryn bez planu i to nie przypadek, że nie osiągnęły zamierzonego rezultatu.
Jeśli spodziewasz się dochodów z Twojej strony, potraktuj to na poważnie już od pierwszego dnia jej tworzenia. Nie przeskakuj na wstępie do planowania wyglądu strony.

To jest właśnie podstawowa różnica pomiędzy tymi stronami, które osiągają sukces a tymi, na które „pies z kulawą nogą nie zagląda” 🙂

%d bloggers like this: